Kunt u de nieuwsbrief hieronder niet lezen ga dan naar de online versie.
Nummer 4 - 2017             
De werkzaamheden voor de komende maand
Bouw bediengebouw van start en betonstorts gaan door 
3 vragen aan Martijn Schaeffer, commerieel directeur Oiltanking Amsterdam
Wat betekent de komst van de nieuwe zeesluis voor Oiltanking? 
Nieuw bediengebouw biedt perfect uitzicht op nieuwe sluis
Interview met havenmeester en architect 

Deuren en deurkassen flink eind op weg
Timelapsen van het storten van beton en van de bouw van de sluisdeuren 

 
Niewsbrief

De werkzaamheden voor komende maand

De maand oktober kenmerkt zich vooral door de start van de bouw van het bediengebouw (nummer 1 op de foto) en de verplaatsing van de wachthuisjes bij de Noordersluis (nummer 2 en 3 op de foto). Verder wordt doorgewerkt aan de diepwanden van de kolkwanden en de diepwanden voor de tussendam (nummer 4 op de foto). In de twee bouwkuipen, waar de sluisdeuren komen, vinden betonstorts voor de vloer plaats en wordt gestart met de wapening van de wanden.

Lees meer
 

Drie vragen aan Martijn Schaeffer van Oiltanking Amsterdam

Met de komst van de nieuwe zeesluis bij IJmuiden zal de capaciteit van de hele Amsterdamse haven toenemen. Wat betekent dit voor het bedrijfsleven? We vragen het Martijn Schaeffer, commercieel manager van Oiltanking Amsterdam.
Wat verandert er voor Oiltanking met de komst van de nieuwe sluis?
Aanmelden
 
Artist impression SHIP gebouw
Nieuw bediengebouw biedt perfect uitzicht op nieuwe sluis

Het havenbedrijfsleven kan vooruit kijken naar een gloednieuw bediengebouw. De bouw daarvan is onlangs gestart. Rijkshavenmeester Marleen van de Kerkhof van Havenbedrijf Amsterdam en architect Kristian Koreman van ZUS vertellen over de aanloop naar de bouw.

Aanmelden
 
Niewsbrief

Deuren en deurkassen flink eind op weg

De bouw van de nieuwe zeesluis in IJmuiden vordert gestaag. De sluis krijgt twee deurkassen, waarin de deuren van de sluis worden opgenomen. Rob Gordijn, omgevingsmanager van OpenIJ, vertelt over de uitvoering van de werkzaamheden. Om de deurkassen te realiseren, heeft OpenIJ het afgelopen jaar twee bouwkuipen gemaakt. In deze bouwkuipen komt het betonwerk van de deurkassen. Inmiddels is er 41 uur lang beton gestort voor de vloeren. In Zuid-Korea wordt hard gebouwd aan de sluisdeuren; het eerste blok van 18 is inmiddels af. 
Aanmelden
 

Enquête informatievoorziening nieuwe zeesluis

Uw mening telt! Doe mee aan het tevredenheidsonderzoek over de communicatie van de nieuwe zeesluis IJmuiden. Hoe vindt u dat wij het doen op het gebied van communicatie? Laat het ons weten door een korte online vragenlijst in te vullen. Het kost u hooguit 10 minuten en geeft ons een schat aan informatie. Helpt u mee? Vul de korte vragenlijst in. Dank u wel.

 
Wat vaart er allemaal?

Maak kennis met de sluisprofessionals  

Staat u er als bedrijf weleens bij stil hoeveel mensen er aan de bouw van de nieuwe zeesluis in IJmuiden werken? Dat zijn er elke dag maar liefst bijna 500. Veel van hen staan met de voeten in de klei. Maar er zijn ook tientallen werkplanners die ervoor zorgen dat alle werkzaamheden op elkaar aansluiten en iedereen op het juiste moment de juiste materialen heeft. De bouw van de zeesluis is kortom een goedlopende machine, waarbij de scheepvaart zo min mogelijk hinder ondervindt. Maak kennis met vier sluisbouwers.

Aanmelden